Dag 2. Bij het opstaan ’s ochtends was het uitzicht erg mistig (dit kwam niet door de wijn van de vorige avond) nee, het was echt een kleine wereld buiten. Gerdien en Jacqueline gingen samen een rondje joggen en Marian en Annie gingen naar de bakker om broodjes te halen, bij terugkomst waren de andere dames ook uit de veren en de ontbijttafel was al gedekt. Na het ontbijt reisden we af naar de stad van het zuiden “ Maastricht “.  Bij het VVV kozen we voor de Vestingwandeling + het Centrum om een beetje cultuur te gaan snuiven. Onder een stalend zonnetje liepen we achter gids Jacqueline aan richting de Maaspromenade, bij deze wandeling kwamen we langs de Sint Servaasbrug, en zagen we overblijfselen van de middeleeuwse stadsmuren, met o.a. Nederlands oudste stadspoort “de Helpoort “. Ook liepen we een stukje langs het riviertje de Jeker, bruggetje over, waarna we langs de watermolen “Leeuwenmolen” gebouwd in 1694 kwamen. Nog even rondkijken in een winkelpand die weer bestond uit kleine winkeltjes van hobbyisten en kunstenaars. Verder kwamen we nog langs een bronzenbeeld ( 2.30mtr hoog ) van een stoere Musketier genaamd d ‘Argatan , een van de hoofd personen uit de roman “de drie Musketiers”. Een paar straten verder kwamen we op een pleintje uit met een gezellig terras waar we koffie met een stuk vlaai bestelden. Onze voetreis eindigde op het Vrijthof met de Sint Servaas Basiliek, op het plein zagen we , hoe een kunstenaar een enorme sleutel aan het schilderen was ( sleutel van de hemel naar de kerk ). Alle terrasjes langs het Vrijhof waren vol, maar in het winkelcentrum vonden we nog een plekje om wat te drinken. Tegen half vijf reden we (met nog een stop onderweg bij de Jumbo) weer richting Margraten. Terwijl bijna iedereen op de bank neerplofte, hadden Jacqueline, Roelie en Gerdien nog energie over om nog een rondje te gaan hardlopen. Voor het avondeten werden de restanten “chineesfood” weer opgewarmd, met als toetje Kwark met fruit. De avond werd weer doorgebracht op de bank kijkend naar “de kwis” op tv, later muziek, onder het genot van een wijntje met wat hapjes.