VIOS E4 ongeslagen kampioen!

Dit is een website over fietsers maar af en toe komt er een balletje binnen rollen, zo ook deze keer.
De dochter van Klaplong werd voor de 2e keer in haar voetbalcarriére kampioen, deze dame staat dus haar 'mannetje' tussen al die jongens. Gefeliciteerd Esther .......... en papa Fred.

De voetballers van VIOS E4 gingen op 7 mei vol spanning richting Hall. De wedstrijd tegen SHE E2 was beslissend voor het kampioenschap. VIOS stond eerste en SHE, met 3 verliespunten meer, tweede. Winst voor SHE zou een gedeeld kampioenschap betekenen. De spelers van VIOS wilden liever alleen en ongeslagen kampioen worden. Om alle aanhang mee te kunnen nemen was er een echte bus geregeld.

Het werd een spannende wedstrijd. SHE speelde fysiek sterk en VIOS had daar even moeite mee. Na een kwartier herstelde VIOS zich en ging het spel op en neer. Kort na de rust kwam VIOS op voorsprong door een mooie goal van Wiljan.

SHE gaf de moed niet op en zette nog een keer aan. VIOS werd in de verdediging gedrongen. Aanvallend kwam er iets meer ruimte maat kansen op 2 – 0 werden niet benut. Uit een rommelige situatie voor de goal wist SHE de gelijkmaker binnen te tikken. Ondanks kansen over en weer werd en niet meer gescoord. Na het laatste fluitsignaal groot feest: KAMPIOEN!! 10 wedstrijden gespeeld, 8 gewonnen en 2 gelijk. 91 goals voor en 15 tegen.

Na de busreis terug naar Vaassen werd er eerst patat gegeten in het clubhuis. Daarna op de vrachtwagen het dorp door op weg naar de sponsoren. Eerst werd autoschade Tiemessen aangedaan waar snoep en drinken al klaar stonden en iedere speler een bal cadeau kreeg. Daarna nog langs sport- en schoenwinkel Neijenhuis om nóg een keer op de foto te gaan.

Toen was de pijp ook wel leeg. Dus terug naar de club en daarna lekker naar huis om rustig na te genieten van een onvergetelijke dag.

Lapjes weer in de prijzen

Tijdens de zondag verreden Gisolatijdrit kaapten twee Lapjes weer de eerste twee prijzen voor de neus van de overige Kettingleden weg. Smartlapje werd eerste in 25.09 min. en Paparazzi op 13 seconden, vorig jaar 11 sec., tweede in 25,22 min. Dus weer nummer één en twee en mocht Theo weer de grote beker mee naar huis nemen.
De opkomst was goed en de weersomstandigheden vielen ook wel mee, het was droog na wat regen maar de wind was heuvelop wel tegen.

Zie meer op HDKS.nl


Paparazzi voor de start



De eerste prijs was weer voor SmartLapje


Die 55 plus beker is volgend jaar ook voor mij!!

 

 

Leuke nieuwtjes mei 2011

Tijdens de onlangs gehouden info voor de TransAlpers kwam ook het bagagevervoer ter sprake. Niet alle hutten zijn n.l. met de bagageauto bereikbaar dus moet enkele dagen het benodigde sop, opmaak, verkleed en wat je meer denkt nodig te hebben voor een overnachting mee in je rugzak. Voor de één geen enkel probleem, voor de ander misschien iets om nu al wakker van te liggen.

Gelukkig is er nu een oplossing, onze Voorzitter gaat als een ware ‘sherpa’ voor de groep
de Alpen in naar de hooggelegen overnachtinghutten.
Hulde voor de Voorzitter, hoera, hoera, hoera!!!!!!
Hoe dit zo komt? Bij het doorbladeren van het deze week verschenen blad FIETS viel mijn oog op een stukje waar maandelijks 5 trouwe abonnees worden beloond.
En wie stond daar tussen………… jawel, die mazzelkont van een Voorzitter. Heeft deze ‘coureur’ net een nieuw ‘garantiegevalletje’ ATB frame bij meneer TREK losgepeuterd, en nu weer dit.

Dus voor de overige TransAlpers die nog geen rugzak hebben aangeschaft, deze kan nu best een maatje kleiner worden. Die van de Voorzitter is groot genoeg om alle voorraden in mee te kunnen nemen.

 

Nu we het toch over de TransAlp hebben, er word door de heren flink geïnvesteerd in nieuw materiaal en uitrusting. Zo heeft Joost een nieuwe BEONE ‘bike’ aangeschaft en Smartlapje net als Junior alle onderdelen die er aan de Cube zitten geschroefd vervangen door nieuwe. Zoals gezegd de Voorzitter een nieuw TREKJE waar ook wel de nodige nieuwe onderdelen aan gezet zullen worden.
Uw Paparazzi rijdt ook al weer enkele honderden kilometers op een nieuwe (garantiegevalletje) Merida na het breukje van de zadelbuis. Eigenlijk een kompleet nieuwe fiets want alle onderdelen zijn er door ondergetekende nieuw opgezet en inmiddels getest in het Kroondomein en de Eifel, en goed bevonden.

 

Eigenlijk zijn we toch nog ‘een beetje dom’ geweest om geen echte Oostenrijkse KTM aan te schaffen, deze schijnen veel makkelijker bergop te fietsen. Zeker met de modellen van het type eRace elektrische MTB kom mij volgens mij bijna altijd wel boven. Dynamo in het voorwiel bouwen om de accu op te laden en dan lekker met een duwtje in de rug bergop. Volledig selfsupporting.

Dat ‘selfsupporting’ brengt mij bij een ander onderwerp die de sponsor als ‘scoop’ dacht in te brengen voor deze website.

Volvo experimenteert met KERS-techniek voor gratis energie
Een viercilinder die aanvoelt als een zescilinder en tegelijkertijd nog 20% zuiniger wordt. Een mooi streven dat als het aan Volvo ligt werkelijkheid wordt. Hoe? Met een speciaal vliegwiel.
Volvo heeft een nieuw type vliegwiel ontwikkeld waarmee haar viercilindermotoren zowel kunnen worden verfijnd als 'verzuinigd'. De techniek schuilt onder de naam Flywheel KERS (Kinetic Energy Recovery System) is licht van gewicht - want vervaardigd uit koolstofvezel! - maar toch goedkoop te produceren.

De verbruikswinst wordt deels gerealiseerd door de terugwinning van remenergie die met dit nieuw type vliegwiel - gemonteerd op de achteras - gepaard gaat. Zodra de auto afremt begint het vliegwiel maximaal 60.000 omwentelingen te maken. Hiermee wordt energie teruggewonnen. De motor wordt tegelijkertijd uitgeschakeld. De 'gratis' energie kan vervolgens (kortstondig) worden gebruikt om te accelereren. Racy merken als Ferrari, McLaren en Porsche experimenteren met deze techniek voor een 'boost' tijdens races. De Zweden passen de techniek echter voor het eerst toe via de achteras op een conventionele voorwielaangedreven auto.

Volgens Volvo is de verbrandingsmotor met deze technologie voor de helft van de tijd uitgeschakeld tijdens de Europese verbruiksmeting NEDC. Dat belooft dus mooie (theoretische) CO2-cijfers! Vanaf de herfst gaat het merk testauto's de weg op sturen om praktijkervaring op te doen. Binnen een paar jaar verwacht het merk de techniek in het reguliere modelgamma toe te passen.

Bron Auto Vandaag

Leuk van die Zweden maar in 2008 experimenteerden de Oostenrijkers van KTM ook al met dit systeem en werd er in februari 2009 (klik) al eens melding van gemaakt op deze website. ;-))

Mooi bruggetje naar de vierwielers, en dan met name die met Duitse kentekenplaten, die leveren voor ons Hollanders wel eens leuke woordspelingen op. Uw Paparazzi was onlangs een weekje in de Eifel en zag om de haverklap auto’s  de tandem passeren met WILL-YD-60 en nog véél meer varianten erachter. Een van die leuke varianten zagen we op een parkplatz voor ons staan, deze zullen we in Nederland niet snel op een auto zien langskomen.

Paparazzi

Oh ja, …… nog een leuke!!!!
Stampertje kwam er onlangs, een dag voor vertrek naar Portugal, achter dat zijn Id kaart zoek was. Alles ondersteboven gekeerd maar niet gevonden, dus als vermist melden bij de politie en een nood document ophalen bij de Marechaussee op Schiphol.
Daar aangekomen keek de man met de pet eens in de computer en vroeg of Jan nog een tweelingbroer had? Ik weet niet wat die ouwe heeft uitgespookt, maar volgens mijn weten niet.
Blijkt er ergens in Brabant nog een Jan Koorn van hetzelfde bouwjaar en datum te wonen. Zal wel een aspergesteker van dubieuze afkomst met Jan’s zoekgeraakte id kaart wezen.


Ook sommige plaatsen zie je bij onze oosterburen weer terug.

 

 

Lapjes weer in de prijzen 2

In de nieuw opgezette toer/klimtijdrit van HDKS vielen de beide Lapjes weer in de prijzen.
Er werd gezamenlijk vertrokken vanaf het Willy van Essenplein om eerst een toertje door een winderig landschap te maken. Menigeen begon al te klagen over het hoge tempo met het windje lekker in de rug. Voor de een lekker warmfietsen, een ander raakte al over het kookpunt heen.
Via de IJssel toerden we naar het startpunt aan het begin van de Zuidweg, 40 km stond er toen op het tellertje. Vervolgens mochten we 8,2 km volle bak richting Knobbel trappen en als toetje lag de finish bovenop dat heuveltje. Voor menigeen leek het deze morgen een heuse Col.
De gehele Zuidweg hadden we de bij vlagen erg harde wind op kop en daardoor was het moeilijk om een lekker tempo te vinden. De Makelaar en uw Paparazzi starten in de voorhoedde, Smartlapje vreemd genoeg in de achterhoede.

Eenmaal over de streep was iedereen het er wel over eens dat het een leuke maar mede door de omstandigheden een erg pittige rit. De Makelaar was in eerste instantie blij niet ingehaald te zijn door de achter hem gestarte Eshwin Hamer. Hij hield op het laatste stuk een blauwe vlek tot aan de streep achter zich, het blaak later een door hemzelf ingehaald deelnemer te zijn. Eshwin was te laat bij de startstreep en mocht toen als laatste van start.

Tijdens de prijsuitreiking bij vd Schepop bleek de Makelaar de 9e tijd, 14.14.69min, te hebben neergezet. Uw Paparazzi werd 3e in 13.26.56 min en Smartlapje 2e in 13.14.34min.
Eindelijk werden de oude mannen eens verslagen door de jonge Eshwin Hamer in een tijd van 12.52.11 min. Gefeliciteerd Eshwin.
Eigenlijk geen wonder met zoveel wind tegen, dit manneke is veel kleiner dan de Lapjes ;-))

Paparazzi


De Makelaar voor de start


Smartlapje in de laatste meters


Nummer 3 Paparazzi, nummer 1 Eshwin Hamer, nummer 2 Smartlapje