Van de voorzitter.
Geachte leden, middels deze mededeling wil ik u het goede nieuws mededelen
dat wij voor het seizoen 2006 een aanzienlijke sponsorbijdrage hebben ontvangen.
Geheel onverwacht is dit bij onze ex alaaf afgeleverd tav de voorzitter.
Gelukkig dat onze sponsor en medelap zo eerlijk is om dit soort grote bedragen
in zwart geld aan het bestuur te overhandigen.
Om veiligheidsredenen heb ik deze week eerst een bankrekenig geopend om het
veilig en tegen een goede rente weg te zetten.
Dit is ook de reden dat ik niet eerder mededelingen hierover heb gedaan.
Maar de tijd heb ik goed besteed om alvast een idee uit te werken voor de
besteding ervan.
Omdat wij natuurlijk al prima gekleed rondrijden in de kleding van Wassink
/ Vervoort, denkt het bestuur erover om bijvoorbeeld een week naar L'Alpe
d'Huez af te reizen. Wij kunnen daar dan een flinke trainingsstage doen en
natuurlijk s'avonds een lekker sapje drinken. Natuurlijk is het de bedoeling
dat de vrouwen en kinders zoveel mogelijk meegaan, anders is een week mischien
wel wat lang.
Dit zal dan plaatvinden in een Royal Class dubbeldeks bus met aanhanger voor
de fietsen. Het zal een geheel verzorgde reis worden.
Als er binnen Het zeemleren lapje nog suggesties zijn hoe we een restbedrag
na deze reis nog goed kunnen besteden, laat het mij dan weten.
Ik zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen, maar op dit moment
kan ik nog geen verdere mededelingen doen.
Met sportieve groet,
Leon Dieker
Voorzitter Het zeemleren lapje
Na zo’n 16 jaar, naar volle tevredenheid, ATB’en
op een drietal GIANT’s, werd afgelopen herfst de knoop doorgehakt en
besloten dat het tijd werd voor ‘something completely different’.
Met mijn andere sponsor (Johan van Amersfoort Tweewielers) werden de mogelijkheden
bekeken en de GIANT ATX 880 in de verkoop gedaan en de nieuwe fiets bij de
importeur besteld. Aangezien de oude bike snel verkocht werd (kan natuurlijk
ook niet anders….zo’n perfect onderhouden topfiets) moest er
even een alternatief gezocht worden om toch te kunnen biken.
Vrienden hadden nog een tweetal TREK 8500’s met Girvin vork (ex Stappenbeld
wedstrijdfietsen) in de schuur staan waar ze toch niet meer op reden…..Daar
mocht ik gebruik van maken…..nog bedankt Mariëlle! Fijne fiets,
maar dat was natuurlijk wel te verwachten….ook de Voorzitter, Houtlul
en Frietje rijden op TREK…..!
Toch was ik erg blij dat deze week het verlossende telefoontje van Johan
van Amersfoort kwam met de mededeling dat mijn nieuwe fiets ‘binnen’ was.
Donderdagavond bij Johan in de werkplaats de fiets opgebouwd……dat
wil zeggen Johan en z’n twee zonen terwijl ik kwijlend in de weg liep…Mijn
bedoeling was om zaterdagochtend nog een beetje aan de afstelling te werken,
om ’s middags het bos in te kunnen. Nadat ik eerst nog wat huiselijke
verplichtingen had gedaan met een kerstboom en verlichting toog ik
handenwrijvend naar ‘my precious’ om de puntjes op de i te zetten….Mmmh…had
Johan die achterband nou zo zacht opgepompt???? Even knijpen…. Schrik….zit
helemaal geen lucht in….F#ck….lekke band????!!! Snel opgepompt,
maar onder het pompen hoorde ik al een onheilspellend ‘ssssssssssssssssssssssssss’ uit
het zwarte rubber. Bleek het flinterdunne binnenbandje klem gezeten te hebben
tussen het velglint, wat niet helemaal lekker om de velg was gedaan door
zo’n, ongetwijfeld zwaar onderbetaalt, Taiwanees jongetje van 10 jaar…Klote
jong…! In 16 jaar ATB’en slecht één keer een lekke
band gehad en nu nog geen meter gereden en al lek…!
Snel Johan gebeld om te vragen of dit nog onder de garantie viel..had er
per slot van rekening nog geen meter op gefietst…Nieuw binnenbandje
kon er nog wel af en dus snel naar de Beemte gescheurd met de Peugeot, die
overigens weer APK gekeurd is….had ook nog wel wat voeten in de aarde,
maar dat is weer een heel ander verhaal…
Band er weer op, maar toen was het eigenlijk al te laat om de boel nog lekker
af te stellen, dus de TREK maar weer gepakt (eigenlijk vond ik het veel te
modderig om met de nieuwe fiets het bos in te gaan, maar dat vertel ik natuurlijk
niet)….
Komende weken heb ik vrij, dus kan ik in ieder geval rustig het stuur smaller
maken en iets lager zetten, de remmen ‘inremmen’, de juiste zadelhoogte
instellen, zodat ik a.s.zaterdag de modder in kan. Als er tenminste niet
meer afbreekt van dit ‘Product of Taiwan’.
Kijk maar goed naar de foto’s…..tis een
mooi fietsie!
Groet’n van Jan K